Mijn december - Reisverslag uit Camira, Australië van Ayla Schenk - WaarBenJij.nu Mijn december - Reisverslag uit Camira, Australië van Ayla Schenk - WaarBenJij.nu

Mijn december

Blijf op de hoogte en volg Ayla

27 December 2013 | Australië, Camira

Hey lieve allemaal,

Merry Christmas! Al weer bijna een maand geleden dat ik voor het laatst een stukje geschreven heb. De eerste drie weken heb ik gewerkt bij 'Gerard Weijters cleaning services'. Het werk bestond uit trappen tegen de prullenbak voor het wisselen van de vuilniszak, omdat er anders beesten in konden zitten, de aangereden kangoeroes aan de kant van de weg tellen, terugstaren naar al het mannenvolk dat niks te doen had, ramen lappen, toiletten schoonmaken, en pencilmarkes verwijderen. Al snel was ik blij dat ik om 3.00 uur op moest staan, want rond 10.00 werd het te warm om ook maar iets te doen. Heb er zelfs een heuze brandoefening gedaan op het fabrieksterrein waar we werkten, wat nogal ambitieus overkwam. Het alarm ging niet af, de speaker was niet overal te horen, de oefening was aangekondigd zodat iedereen eerst zijn werk afmaakte voor het terrein te verlaten, niemand controleerde wie het terrein op kwam of verliet en bovendien werkte de helft van de brandblussers niet....:S

De weekenden heb ik gebruikt om te relazen, de omgeving nog wat verder te verkennen en vooral om me mee te laten slepen naar de plekjes waar je als toerist niet zomaar komt. Heb een dag rondgereden en gewandeld in de omgeving rond mt Glorious met Gerard, ben naar de Hunger Games II geweest, veel gewinkeld voor mijn kerstinkopen en lock stock and two smoking barrels gezien. Verder ben ik begonnen met het breien van een panda en heb ik het breien weer opgegeven, een dag alle speciale Aussie plekken op de Southbank verkend met Rachel en daar Australisch snoep gekocht in een schattig winkeltje, door de botanical gardens gewandeld aan de voet van Mt Cootha en Beskin & Robins ijs gegeten. Had een enorm slimme opmerking in de botanical gardens, I quote: ' That tree is like a camel, but than a tree!'. Wat ik bedoelde is dat ze hier een boom hebben dat water opslaat net zoals een kameel dat doen in zijn bulten :3. De werkers hier in huis hebben enorm hard gewerkt (Gerard en Sandra waren aan het verbouwen) en ondertussen is het huis weer bewoonbaar: er ligt vloerbedekking in de slaapkamer, de woonkamer is betegeld, de badkamer werkt weer en we hebben een ontbijtbar. Heb samen met Gerard en Sandra het hek geverfd, heb natuurlijk mijn oordopjes in de verf gedoopt, maar gelukkig doen ze het nog.

En toen was al het werken over en mocht ik naar Fraser Island! :D Ik werd afgezet bij de coach terminal aan Roma St in Brisbane. Gelukkig had een Australische vrouw twee leuke disney films bij zich, zodat de 5.30 uur lange busrit naar Hervey Bay sneller voorbij ging dan verwacht. Nog even moeten opletten toen een dronken jongen uit mijn bus tijdens de pauze bijna in de verkeerde bus wilde stappen en ik even dacht dat ik ook met die bus mee moest, omdat er Hervey Bay op stond. Palace Backpackers, het hostel waar ik in Hervey Bay verbleef, kwam me ophalen van het transit centre, inchecken en toen op zoek naar eten. Dat was nog niet zo makkelijk aangezien alle supermarkten om 18.00 al dicht waren. Frietje gekocht aan het strand en helemaal genoten van het ruisen van de zee. Tot ongenoegen van de Duitsers in het hostel waren ook de bottle shops om 19.00 dicht.
Op zondag werd ik door de Fraser Island express opgehaald en afgezet bij de ferry. In de bus kwam ik de nederlandse jongeman tegen die de dag daarvoor ook bij mij in de Greyhound bus zat en hij bleek dezelfde tour te hebben geboekt. Heerlijk om weer even in het Nederlands te kunnen praten. Geweldige tijd gehad op Frasser Island. In Lake mc Kenzie gezwommen, 4wd met de bus, gewandeld in het regenwoud, nachtelijke strandwandeling gemaakt en de vele sterren bewonderd, de verschuivende zandbank bij de stonepool lookout gezien, foto's geschoten bij het scheepswrak op de 75 mile beach road, rotsen beklommen bij de Indian head, gezwommen in de champaign pools, me door de stroming mee laten slepen in de beek en de zonsondergang aanschouwd in de haven. Het eten deze twee dagen was geweldig. Heerlijke buffetten, koekjes en thee onderweg, grote lunchpakketten en volop koud water beschikbaar. Bedankt cooldingotour!

Tegen 22.00 uur was ik eindelijk terug in Hervey Bay, bij palace backpackers. Jammer genoeg bleek de receptie gesloten te zijn en kon ik dus niet inchecken ondanks dat ik gereserveerd had. Alle nummers voor buiten kantooruren waren buiten gebruik, de rest van de hostels waren ook allemaal gesloten en dus had ik een probleem met het vinden van een slaapplek. Twee Nederlandse meiden probeerden ook de eigenaar van het hostel te vinden, omdat ze 's ochtends waren vertrokken voor een dagtour, hun spullen er achter hadden gelaten op hun kamer en door weigerende pasjes hun kamer niet meer op konden. De medewerkers die aanwezig waren, waren flink beschonken en konden ons niet verder helpen. Uiteindelijk hebben we de politie gebeld met de vraag wat we moesten doen en die zouden iemand sturen. Ondertussen vonden we pasjes voor reserveringen onder de deurmat, maar die van mij zat er niet bij. Om 00.00 waren die er nog steeds niet, dus is een van de Nederlandse meiden naar de politie 5 minuten lopen verderop gegaan. De manager geloofde het niet dat de politie hem belde en dus moest de politie door de telefoon schreeuwen. Uiteindelijk kregen wij zijn het prive nummer van de manager mee en na lang aandringen is een nuchter genoege medewerker hem gaan halen om ons binnen te laten. De manager was zo dronken dat hij niet meer op zijn benen kon staan. Hij bedankte ons voor het bellen en vroeg of hij ons moest komen instoppen en ons 's ochtends moest komen wakker maken. :S. De meiden konden hun kamer weer in en ik kreeg een pasje voor een tweepersoonskamer waar het bed bestond uit twee matrassen op elkaar. De volgende morgen kwam ik erachter dat ik een pasje van onder de deurmat had gekregen en alle andere pasjes ook waren weggenomen. Dit betekende dat er nog een groep was dat hun kamer niet opkon. # chaotische nacht Heb geweigerd te betalen, heb de bus genomen naar het transit centre, heb daar wat gewinkeld en eten ingeslagen en ben toen op de bus gestapt terug naar Brisbane. Heb geweldig geslapen op kerstmisavond :3.

Hier in Australie hebben ze maar 1 kerstdag, de 25ste. Deze dag heb ik bij verschillende vrienden doorgebracht en heb vooral gezwommen en gerelaxed. Tweede kerstdag is hier Boxing day. Dit was de dag voor cadeautjes en een geweldig diner voor ons. Begin me steeds meer op mijn gemak te voelen bij de familie Weijters. Toch heb ik na mijn avontuur op Fraser Island weer de reiskriebels gekregen, dus na nieuw jaar ga ik met volle moed richting Sydney :).

Alvast een hele fijne jaarwisseling!

Warme groetjes! Xx

  • 27 December 2013 - 11:56

    Elsbeth:

    Hey meis,

    Dat is weer een lang verslag. Leuk om alles te lezen. En mooi dat de reiskriebels er weer zijn!
    Veel plezier de rest van je reis.
    liefs mam

  • 27 December 2013 - 12:57

    Nelleke En Joris:

    Wat een mooi verhaal!
    Succes en plezier op je reis naar Sydney
    Lieve groetjes, Joris en Nelleke

  • 27 December 2013 - 13:28

    Kenneth:

    Dat is het voordeel van 1x per maand schrijven: dan heb je gelijk een heel verhaal. haha... hartstikke leuk. Goed te lezen dat het reisvirus op komt zetten. Daar zul je het komend half jaar nog veel plezier van hebben. Doei. Advanced Happy New Year. Liefs Pap xx

  • 27 December 2013 - 15:41

    Oma Opa:

    Lieve schat wat leuk om al die mooie dingen te horen. Gelukkig 2014 .We kijken uit naar het volgende verslag. Oma en opa

  • 28 December 2013 - 14:22

    Yasmin:

    Hoi Ayla,

    Wat leuk om weer een verhaal van jou te lezen!
    Ik vraag mezelf namelijk regelmatig af wat je op sommige momenten op de dag aan het doen bent.
    Echt knap dat je die dingen zo zelf onderneemt! Ik wens je alvast veel meer mooie momenten toe.

    Genietze en een gelukkig nieuw jaar!

    Groetjes,

    Yasmin

  • 28 December 2013 - 19:45

    Marjolijn:

    Hoi Ayla,
    Leuk om weer iets te lezen. Geniet van het reizen en ik wens je een mooie trip naar Sydney.
    Een goede jaarwisseling en veel reisplezier in 2014.
    Groeten Marjolijn

  • 10 Januari 2014 - 15:19

    Fr.fischer Vande Ven:

    Dag Ayla,
    Een beetje laat, maar onze beste wensen in dit voor jou bijzondere jaar 2014. Je bent al aardig aan het inburgeren zo te merken en daar zijn wij erg blij mee. Gezellig je reisverslag te lezen. Wij houden ons aanbevolen voor het volgende. Geniet met volle teugen met wat op je afkomt, maar geef je oogjes maar goed de kost.
    Groetjes Eugène en Fransje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Camira

Australië

Mijn reis van Brisbane naar Melbourne.

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2014

Tasmania and Melbourne

17 Januari 2014

Brisbane to Canberra

27 December 2013

Mijn december

29 November 2013

Brisbane

23 November 2013

Aangekomen; down under
Ayla

Actief sinds 03 Nov. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 8259

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 04 Juni 2014

Peru

02 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Nieuw Zeeland

19 November 2013 - 02 Februari 2014

Australië

Landen bezocht: